Konkurenční weby
Možná vás napadne myšlenka, o co by byl jednodušší svět, kdybychom si nemuseli konkurovat a více mezi sebou spolupracovali, aby výsledek přinášel zisk celku. Myšlenka je to velice revoluční, nicméně nacházíme se ve světě, kde konkurence je, alespoň prozatím, stále platným hráčem. Analyzovat marketingový plán tedy neznamená oprostit se od svého okolí a razit cestu pouze svým vlastním směrem, jako koně s klapkami na očích.
Konkurenceschopnost rozhoduje o bytí a nebytí
Zvolte si alespoň čtyři nebo pět aktivních platných hráčů ve vašem oboru. Vyhledávejte jejich potenciální konkurenceschopnost podle druhu nabízeného zboží nebo služeb (aby se co nejvíce shodoval s tím vaším), porovnávejte objem sortimentu a přemýšlejte, zda by se odtud nedal využít nějaký vzor, zaměřte se na geografické umístění (co nejblíže vaší lokalitě). Výsledná analýza vás pak může informovat o tom, že největšími soupeři na poli konkurence nemusí být zrovna ti nejznámější. Jako příklad si uveďme podnikání v oblasti zahradní techniky, kdy nemusí být největší „hrozbou“ třeba notoricky známý Mountfield, ale překvapivě svým rozsahem menší internetový obchod se sídlem ve vedlejším městečku, který si kariéru buduje díky dobrým referencím zákazníků, perfektně zpracovaným webem, a propracovaným systémem SEO.
Budoucnost mají internetové obchody
Inspirace z kvalitních webů vás může důkladně motivovat. Neměli byste podceňovat odborné poradenství na svém webu, poutavé textové pasáže tematicky laděné do vašeho oboru, na publikaci novinek, klíčová slova pro weby, na propagaci na sociálních sítích, tvorbu prezentačního videa výrobků na YouTube atd. Pamatujte na to, že dnes nerozhodují renomované značky a mamutí kolosy v podobě obřích marketů – kamenných prodejen, lidé stále více nakupují na Internetu a propracované webové stránky včetně SEO analýzy jsou dnes klíčem k úspěchu.