Po stopách tohoto praktického oblečení
První příklady oděvů podobných tričku se šířily až od 18. století jako spodní prádlo a od 19. století jako pracovní oděv, vzhledem k pohodlí. Díky absenci límce nebyly trička považovány za dostatečně reprezentativní a elegantní. Námořníci z devatenáctého století nosili variantu velmi blízkou současnému modelu, charakteristickou typickými vodorovnými pruhy. Pokud tedy sáhnete po pruhovaném tričku, budete tak vlastně nositeli kopie trička, které budovalo tomuto kousku oblečení historii.
Ve čtyřicátých letech minulého století přijala americká armáda tričko jako součást uniformy pro své muže. Tím začala éra triček. Během druhé světové války se nošení triček v Evropě velmi rozšířilo a lidé brzy zjistili, o jak praktický kousek oblečení jde.
Obliba trička je spojená i s filmem
Šíření trička jako oděvu, kromě použití jako spodního prádla nebo části pracovního oděvu, se upevnilo v padesátých letech minulého století, kdy se americká móda rozšířila do celého světa prostřednictvím kina. Když se na filmovém plátně ukázali slavní herci jako James Dean nebo Marlon Brando a nosili typické bílé tričko s krátkým rukávem přes džíny, všichni chtěli vypadat jako oni a tím definitivně toto oblečení vstoupilo do současné módy.
Tričko s krátkým rukávem, s kulatým výstřihem, se ve svém šíření mezi lidmi nosilo napřed v Americe a Evropě mezi padesátými a šedesátými lety přísně bílé, ale již na konci sedmdesátých let se prosadila móda nošení barevných triček (například dresy fotbalového týmu nebo amerického fotbalu).
Tričko plní další funkce
Teprve v osmdesátých letech se tričko prosadilo jako kreativní oděvní a komunikační prostředek. Prostřednictvím ozdobných vlysů a nápisů trička ožila a získala opravdovou oblibu napříč světem, u dětí, žen i mužů všech věkových kategorií. Zpráva přenášená přes trička získala nejrůznější ironické tvary a významy (objevily se první zábavné, reklamní nebo politické obrázky).
Dnes nemusíte hledat tu správnou hlášku nebo ikonu. Můžete si nechat udělat přesně takové tričko, jaké máte v představách. Jednoduše tak tričko s vlastním potiskem Moje-triko můžete využít jako propagaci své firmy a vybavit jím své zaměstnance a zákazníky, nebo jednoduše budete tímto způsobem propagovat své myšlenky a zaměření. Stejně dobře můžete vtipnou hláškou na tričku upoutat pozornost lidí a rozdávat úsměvy.