Někdo zvládá tolik věcí, až Vám nad tím zůstává rozum stát, zatímco Vy často zaspáváte do práce, pokud máte děti, vypravit je do školky nebo školy stíháte jen za pomoci manžela nebo manželky, své pracovní povinnosti stíháte na poslední chvíli, večeříte studené večeře, máte nakoupené nové knihy, které stejně nestíháte číst, na masáž, na kterou jste dostala poukaz jako dárek, Vám propadl, prostě nestíháte, a začíná se to projevovat, že jste nepříjemní ke svému okolí, máte problémy se spánkem apod., možná to bude v tom, že si neumíte svůj čas pořádně naplánovat a neumíte nikoho odmítnout, neumíte říkat NE.
1) V první řadě si musíte ujasnit, jaký život vlastně chcete žít, jak ho chcete prožívat, ne přežívat, a podle toho se musíte začít řídit.
2) Možná Vám to bude připadat zbytečné, ale dělejte si poznámky, jaké úkoly máte udělat, klidně si takto rozplánujte každý den, a označte si je například od jedničky do trojky, podle míry důležitosti, to ale neznamená, že ten třetí úkol potom úplně přejdete, seznamy si nechávejte, a co bylo dnes na třetím místě, může být druhý den na místě druhém, a takto postupujte dál.
3) Zkuste si během pár dní spočítat, kolik času strávíte na Facebooku, pročítáním e-mailů, nebo prostě jen surfováním po internetu, a to i v práci – během téhle doby klidně stihnete po telefonu důležité schůzky, které jste až dosud nestíhali, nikdo Vám samozřejmě nezakazuje internet úplně, ale až si to spočítáte, zjistíte, že spoustu času „zbytečně promrháte“ prohlížením v podstatě nepodstatných fotek, videí atd., na každý den si vymezte jen určitou dobu, kterou budete na internetu trávit a uvidíte hned, že toho stihnete mnohem víc.
4) Naučte si říkat NE – je to jedno ze základních slov asertivity, neznamená to, že nyní každého s prosbou o pomoc začnete „bezohledně“ odmítat, ale zkuste se naučit rozlišit, hlavně KDY máte čas pomoc poskytnout, pokud ho nemáte, máte své vlastní povinnosti, v klidu odmítněte třeba větou: „nezlob se, ale nemám čas si teď s tebou povídat, ozvu se později“. Odmítnout někoho se dá slušnou formou, a Vám se takto uleví.
Vyrovnaným člověkem, který stíhá všechno s přehledem, se nestanete přes noc, musíte na tom sami zapracovat, ale je důležité si tohle alespoň uvědomit, postupně dojdete k tomu, že je také třeba pro to něco udělat a možná vyzkoušíte nějaký tip z výše napsaných.