Je jedna věc dát miliony za nový luxusní vůz, které patří spíše k laxním poměrně mladým frajírkům. Nádherní hřebci Ferrari se pyšní svými lesklými barvami na zápraží každé větší vily už i u nás a není tak neobvyklé potkat je na cestách ve větších městech. Ale pojďme se podívat na nejdražší vozy v historii, které byly vydraženy v aukci. Luxusní a drahá historická auta si jejich vlastníci cení nadevšechno právě proto, že jejich hodnoty se, u těch nejluxusnějších kousků, mohou vyšplhat až na desítky ba stovky milionů korun. Říkáte si, že je to nejenom nepředstavitelné, ale hlavně šílené? Kdo by dal majlant za obyčejnou káru na čtyřech pneumatikách? Rozmazlení boháči, kteří mají jinak už všechno.
Historická hysterie v automobilovém průmyslu
10. Na desátém místě máme Mercedes-Benz 540K Special Roadster z roku 1936. Prodal se v roce 2012 za necelých 247 milionů korun.
9. Ferrari 250 Testarossa z roku 1957 byl prodán za 260 milionů korun v roce 2009.
8. Na osmém místě je opět Maranellský hřebec, tentokrát Ferrari Berlinetta Comenzatione z roku 53. Jeho cena se vyšplhala na 269 milionů korun.
7. Ferrari 250 LM z roku 1964 bylo vydraženo na téměř 300 milionů.
6. Opět ze stáje Ferrarii, vůz 250 Testarossa z roku 1957, který se prodal za 343 milionů korun.
5. Závodní Ferrari z roku 1954, 375-Plis Spoder Compenzatione se prodalo v Británii v roce 2014 za téměř 386 milionů korun.
4. Podle tohoto seznamu italská stáj ví, jak vyrábět svá auta. Na čtvrtém místě je Ferrari 275 GTB Speciale, designově navrhnuté společností Scaglietti v roce 1964. V roce 2014 bylo prodáno půl miliardy a padesát čtyři milionů k tomu.
3. Maranellská stáj tomuto seznamu zdá se dominuje. I na třetím místě se nachází italský rudý hřebec, Ferrari 275 GTB/4 NART Spider z roku 1967. Jedno z celkem deseti vyrobených aut bylo v roce 2013 prodáno za 577 milionů korun českých.
2. Stříbrnou medaili tohoto seznamu tvoří Mercedes-Benz W196, jenž byl vytvořen pro Velkou cenu roce 54. Na Goodwoodském festivalu Rychlosti 2013 byl tento vůz vydražen za 620 milionů korun.
1. Pomyslné zlato vyhrává jeden z celkem třiceti devíti hřebců jak jinak než Maranellské stáje; Ferrari 250 GTO vyrobené v roce 1962, aby bylo postaveno na start světového šampionátu FIA GT. Podle očekávání vůz celý šampionát vyhrál v roce 63 a dominoval i o rok později. Jedná se mimochodem o typ vozu, jenž byl v roce 2013 prodán soukromě v přepočtu za asi 1,1 miliardu korun. V roce 2014 byl na aukci Bohmans The Quail vydražen na 799 milionů korun.